Atribuții Consiliul local
ATRIBUTII
Atribuţiile principale ale Consiliului Local:
– alege din rândul consilierilor viceprimarul; stabileşte în limitele normelor legale, numărul de personal din aparatul propriu;
– aprobă statutul oraşului precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului;
– aprobă bugetul local, împrumuturile, virările de credite şi modul de utilizare a rezervei bugetare; aprobă contul de încheiere a exerciţiului bugetar; stabileşte impozite şi taxe locale, precum şi taxe speciale în condiţiile legii;
– aprobă, la propunerea primarului, în condiţiile legii, organigrama, statul de funcţii, numărul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare a aparatului propriu de specialitate, ale instituţiilor şi serviciilor publice, precum şi ale regiilor autonome de interes local;
– administrează domeniul public şi privat al comunei;
– înfiinţează instituţii publice, societăţi comerciale şi servicii publice de interes local ;
– analizează şi aprobă, în condiţiile legii, documentaţiile de urbanism ale localităţilor, documentaţiile tehnico-economice pentru lucrările de investiţii, de interes local şi asigură condiţiile necesare reactualizării acestora, etc.
În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, consiliul local adoptă hotărâri cu votul majorităţii membrilor prezenţi, în afară de cazurile în care legea sau regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului cere o alta majoritate. Hotărârile cu caracter normativ devin obligatorii şi produc efect de la data aducerii la cunoştinţă publică, iar cele individuale, de la data comunicării. Consilierii răspund solidar pentru activitatea consiliului local din care fac parte, sau după caz, în nume propriu pentru activitatea desfăşurată în exercitarea mandatului, precum şi pentru hotărârile pe care le-au votat. După constituire, consiliul local îşi organizează comisii de specialitate , pe principalele domenii de activitate.
Consiliul local al oraşului Bucecea este format din 15 consilieri aleşi împărţiţi în trei comisii de specialitate:
– comisia buget finanţe;
– comisia pentru administraţie publica locală, juridică, apărarea ordinii si liniştii publice ,a drepturilor cetăţenilor;
– comisia pentru învăţământ, cultura ,sport .
Ei se întrunesc atât în şedinţe ordinare cât şi extraordinare.